لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۴:۵۵

اسرائیل ساعاتی پس از دستور تخلیه بخشی از شهر رفح «حمله هوایی» را آغاز کرد


 دود در پی حمله گزارش شده اسرائیل در رفح به هوا می‌رود. این حملات در ادامه درگیری‌ اسرائیل و گروه اسلامگرای فلسطینی حماس است - ۱۷ اردیبهشت
دود در پی حمله گزارش شده اسرائیل در رفح به هوا می‌رود. این حملات در ادامه درگیری‌ اسرائیل و گروه اسلامگرای فلسطینی حماس است - ۱۷ اردیبهشت

ساکنان جنوب غزه می‌گویند ارتش اسرائیل روز دوشنبه ساعاتی پس از آن که به فلسطینی‌ها گفت بخش‌هایی از شهر جنوبی رفح را تخلیه کنند، به شهر رفح حمله هوایی کرد.

بیش از یک میلیون نفر از مردمی که در جنگ آواره شده‌اند در آنجا پناه گرفته‌اند.

پیشتر ارتش اسرائیل در اطلاعیه‌ای گفته بود که به شدت علیه «سازمان‌های تروریستی» در رفح عمل خواهد کرد و هر کسی که در این منطقه باشد جان خود را به خطر می‌اندازد.

به گزارش رویترز هیچ اظهارنظری فوری از سوی اسرائیل در باره حملات گزارش شده صورت نگرفته است.

تلویزیون الاقصی وابسته به حماس گفت اسرائيل مناطقی در شرق رفح، در نزدیکی محله‌هایی که دستور تخلیه آنها را داده بود هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل روز دوشنبه به مردم بخش‌های شرقی رفح در جنوب غزه هشدار داد باید به منطقه‌ای که ارتش اسرائيل آن را «یک منطقه بشردوستانه گسترش‌یافته» می‌نامد و اکنون خان یونس را شامل می‌شود، بروند.

ارتش اسرائيل گفته است حمله قدرتمندی را به رفح برنامه ریزی کرده است.

در واکنش به این هشدار، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائيل صحبت خواهد کرد.

باراک راوید، خبرنگار آکسیوس، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به او گفته است که واشنگتن همچنان اعتقاد دارد که توافق برای آزادی گروگان‌های باقیمانده در دست گروه فلسطینی حماس و خودداری از حمله به رفح که «بیش از یک میلیون نفر در آن پناه گرفته‌اند بهترین مسیر برای حفظ جان گروگان‌ها است. آن مذاکرات اکنون جریان دارد.»

به گفته مقامات اسرائیلی، این جنگ با حمله حماس در ۷ اکتبر به جنوب اسرائیل آغاز شد که به کشته شدن بیش از ۱۲۰۰ نفر و گروگان گرفتن حدود ۲۵۰ نفر منجر شد. حدود ۱۰۰ نفر از گروگان‌ها در یک آتش بس یک هفته‌ای در اواخر نوامبر آزاد شدند.

XS
SM
MD
LG